Konfigurowanie pomocy zdalnej w Windows 7 możemy zacząć bardzo podobnie jak w Windows 10 . Zacznijmy od wpisania w pole wyszukiwania (po naciśnięciu klawisza START) słowa pomoc. W wynikach wyszukiwania w sekcji Programy pojawi się aplikacja Pomoc zdalna systemu Windows.

WpiszPomocWpoleWyszukiwania

Po uruchomieniu aplikacji zobaczymy następujące okno:

PomocZdalnaSystemuWindows

Postępujemy zgodnie z instrukcją wyświetlającą się w oknie. Klikamy opcję: Poproś o pomoc kogoś, komu ufasz. Pokaże się nam kolejne okno z opcjami określającymi sposób zaproszenia osoby pomagającej.

PomocZdalnaSystemuWindows2

Jeżeli na tym komputerze nie ma skonfigurowanej poczty elektronicznej, to opcja użycia aplikacji poczty e-mail jest wyszarzona. Oczywiście możemy zapisać plik zaproszenia na dysku, a potem wysłać go do zaufanego eksperta za pomocą poczty uruchomionej na przykład w przeglądarce internetowej. Klikamy więc opcję: Zapisz to zaproszenie jako plik. Otworzy się nam okno zapisywania pliku zaproszenia na dysku — domyślnie w bibliotece Dokumenty.

ZapiszZaproszenie

W tym momencie nasz komputer jest już gotowy do przyjęcia pomocy zdalnej. Wyświetla nam okno z kodem potrzebnym do połączenia komputerów zapraszającego i pomagającego oraz opcjami, jakie mogą być przydatne w trakcie realizacji pomocy zdalnej.

PrzekażPlikIhasło

Musimy teraz przekazać zaproszenie wybranemu ekspertowi! Do wysłania e-maila z zaproszeniem możemy użyć programu Outlook z Office Online (którego zapewne używamy od czasów szkolenia zamieszczonego w naszej witrynie).

Outlook

Wpisujemy nazwę swojego konta Microsoft i hasło i za chwilę możemy adresować nową pocztę do naszego eksperta z prośbą o pomoc zdalną. Dołączamy plik zaproszenia z biblioteki Dokumenty i wysyłamy e-mail z zaproszeniem.

ZałączanieZaproszenia

Teraz pozostaje tylko czekanie na kontakt od eksperta, by przekazać mu hasło do utworzenia połączenia.